tirsdag 28. mai 2013

Øving 1, oppgave 4

Forventningsfaktorer

Jeg har lett litt rundt på nettet og funnet en blogg jeg mener demonstrerer flere av forventningsfaktorene beskrevet i leksjonen "forretningsmessig bruk av sosiale medier".








Dette er NRK sin blogg som de beskriver slik:

"NRKbeta er NRKs sandkasse for teknologi og nye medier. Vi skriver om internett og ny teknologi med fokus på deg som bruker og på det som vi i NRK gjør i den forbindelse."

Troverdighet
Flere av NRK's ansatte skriver innlegg på denne bloggen, noe som bidrar til troverdighet og et mer personlig preg på innholdet. Troverdighet oppnås også ved å la lesernes meninger komme uredigert fram i kommentarfeltene.

Gjennomsiktighet
På sin blogg mener jeg NRK i flere innlegg viser åpenhet og gir innsyn i bedriften. Innlegg om hvordan produksjoner foregår, om NRK's profilbygging og strategier og lignende gir leserne et dypere innblikk i NRK, noe som fører til økt respekt. Under er et eksempel på et slikt innlegg.








Åpenhet
Mange innlegg på denne bloggen er av typen "hva synes du om ...?", "hjelp oss med ..." og lignende som byr opp til diskusjoner med leserne. Dette, i tillegg til å være veldig responsive til kommentarer, gir inntrykk av å være en bedrift som hører på og tar hensyn til sine kunder, og dette gir prov på en høy grad av åpenhet. Under er et eksempel på et slikt innlegg.






Rask respons
Det publiseres veldig hyppig innlegg på denne bloggen, og lesernes kommentarer blir ofte besvart raskt. Dette gjør at dialogen flyter godt i kommentarfeltene til mange av innleggene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar